09137939879

ترند های نورپردازی در سال 2024

ترند های نورپردازی در سال 2024

آشنایی با ترند های نور پردازی در سال 2024

در زندگی نوینِ امروزی همیشه این موضوع از اهمیت بالایی بر خوردار بوده است که وجود نور پردازی خوب و حرفه ای باعث ایجاد یک زیبایی عمیق در فضای شهری شده است و به عنوان یک زیر ساخت در مورد آن صحبت می شود. زیرا این تکنولوژی ها علاوه بر کاهش مصرف و افزایش بهره وری از هدر رفت انرژی برق جلوگیری کرده و مهم تر از آن هزینه تعمیر و نگهداری را نیز کاهش داده است. چراغ های ساخته شده از ال ای دی ، سیستم های روشنایی هوشمند، راه حل های هوش مصنوعی و… از نمونه های این سیستم های جدید می باشد.

اثر تکنولوژی های جدید

این را باید بدانیم که پیشرفت و گسترش صنعت نور و روشنایی را باید در تمام حوزه ها مانند گردشگری ، سرگرمی ، انرژی ، معماری و … استفاده نمود تا بتوان از تمام ظرفیت آن بهره گرفت . بکار گیری سیستم های روشنایی مدرن باعث می شود که کمبود برق از بین رفته و در کنار خلق یک جلوه زیبا تر برای تمام محیط هایی که نیاز به لامپ و چراغ دارند، به فکر ذخیره انرژی برای آیندگان بود.

در این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از جدید ترین و یا به عبارت دیگر ترند ترین ساخته های شرکت ها و بنیان های استارتاپی در سال اخیر  آشنا سازیم که انتخاب ان ها از میان تعداد زیادی پروژه بوده که نشان دهنده داشتن وجه تمایز این موارد می باشد .

ضد عفونی با UV

ترند های نور پردازی در سال 2024

همانطور که به خوبی می دانید در سال های پیش کل مردم دنیا با ویروس منحوس کووید 19 یا همان کرونا درگیر بودند و بسیاری از افراد به خاطر دچار شدن به این بیماری جان خود را ازدست دادند. پس از همه گیری کرونا ، لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بیش از گذشته خود را نشان داد و در آن سال مقدار مصرف مایعات ضد عفونی رکوردهای خود را جا به کرد که طبیعی نیز بود.

استارتاپ ها فعال در حوزه نور UV

یکی از شرکت های دانش بنیان یک راه حل جالب و خلاقانه را برای ضد عفونی پیدا کرد که آن استفاده از نور های UV-C در چراغ ها بوده است. این وسیله ها یک راه حل غیر شیمیایی برای ضد عفونی سطوح و هوا می باشند. نور UV-C ویژگی از بین بردن میکروب ها را در خود دارد و یک عنصر مناسب و کم خطر تر برای بالا بردن بهداشت و ایمنی است.

شرکت های فعال در تولید محصولات روشنایی با UV

جدید ترند های نور پردازی

دو شرکت خوش نام و موفق در این حوزه یکی نووٌلب (Novolabs ) می باشد که در کشور نیوزلند واقع شده است که تخصص آن در تصفیه مایعات و فاضلاب ها می باشد که در جریان فعالیت خود اپراتور هیچ گونه تماسی با مایعات ندارد و در برابر اشعه یو وی نیز از او به طریق ها مختلف حفاظت به عمل می آید. شرکت آمریکایی پیورٌ لایتینگ (Puro Lighting )دیگر پیشرو این علم است که سیستم های ضد عفونی Helo و Sentry را ارائه داده که برای محافظت در برابر SARS-CoV-2 (کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲) می باشد. از خصوصیت های بارز استفاده شده توسط این شرکت باید به تولید نور های UV-C، UV-B و UV-A باکتری کش اشاره نمود ، علاوه بر آن در سیستم های به کار گرفته در این شرکت نور زنون پالسی وجود دارد که در هر فلش پرتوی از نور ماوراء بنفش (UV) را در کنار با نور مرئی را منتشر می کند که یک نور کاملا ضد باکتری می باشد.

نور های دینامیکی (پویا)

یکی از پر کاربرد ترین تکنولوژی هایی که افراد زیادی با آن برخورد خواهند داشت نورپردازی های دینامیک می باشد که بر اساس نیاز ها و تعریف شدن وظایف خاص برای آن ها عمل می کنند.این سیستم ها خود به صورت هوشمند عمل کرده و امنیت و آسایش را یکجا به شما می دهند.

شاید جالب باشد که بدانید یکی از کاربرد های این نور های استفاده از آن در جلسات آموزشی در فضاهای بسته است که با تولید نوری شبیه به نور خورشید باعث بالا رفتن تمرکز و همچنین نور غروب خورشید در فضای داخلی خانه است . این اتفاق باعث می شود شما بر اساس حس و انرژی که تمایل به وجود آن دارید نور محیط خود را تنظیم نمایید.

روشنایی هوشمند برای خانه

در مورد روشنایی هوشمند خانگی شرکت ها و سیستم های بسیار زیادی در سال های اخیر خود را مطرح کرده اند. یکی از این مورد ها شرکت آلمانی اوتارو می باشد که با تولید یک چراغ هوشمند به نام Lora ، تحولی عظیم را رقم زده است. لورا یک چراغ برای ایجاد راحتی بیشتر می باشد که وظیفه آن این است که با توجه به تغییر در الگو های خواب ، سطح انرژی و حس و حال روحی روزانه افراد محیط به کار گرفته شده ، تغییر رنگ می دهد و شار نوری آن دچار تغییر می شود. این چراغ هوشمند دارای دو جهت نور پردازی بوده و با سنسور های خود حرکات اطراف و وضعیت کیفی هوا را پایش می کند. این وسیله امکان اتصال به سایر دستگاه بدون وصل بودن به اینترنت را دارد و مضلف بر آن کم مصرف بوده و عمر بالایی را با توجه به ماژول به کار رفته در خود دارد.

تامین نور برای کشاورزی

ترند های روشنایی در کشاورزی

افزایش جمعیت کره زمین نیاز به تولید غذا و خوراکی را روزه به روز افزایش داده و این فشار باعث شده است تا در صنعت کشاورزی به دنبال روش هایی برای تولید بیشترآن هم با سرعت بالاتر باشیم. در کشاورزی سنتی به علت نیاز دائم به نور مستقیم آفتاب که همیشه در دسترس نبوده و در آب و هوا های گوناگون میزان آن کاهش یا افزایش می یابد، محدودیت های را ایجاد کرده است. برای حل این مشکل در کشاورزی نوین با بهره گیری از نور پردازی مصنوعی برای رشد گیاهان خاصی ، که در آن امواج نوری برای زندگی و رشد بهتر گیاه و جالب تر از آن خوشمزه تر شدنش طراحی شده اند. با کمک این نور شما دیگر نیاز به نور خورشید ندارد و به راحتی در گلخانه ها می توانید از آن استفاده کنید.

ترند های نورپردازی در 2024

نور مصنوعی هورتی بلِید تون اِیبل

این محصول توسط شرکت “وِرتیکالی اوربن Vertically Urban ” که در بریتانیا واقع شده ، ساخته و طراحی گردیده است. Horti-Blade Tunable یک چراغی می باشد که با استفاده نور های ال ای دی در چهار کانال مجزا ، امکان کم و زیاد کردن جریان نور را دارد و با درایور خود(Spectra Driver) نیاز های متنوع باغبانی را تامین می کند.

چراغ روشنایی مدولار LED

یکی از جدید ترین و پیچیده ترین طراحی ها برای صنعت کشاورزی را کمپانی Bioled Eco Light Systems صورت داده است .در این چراغ یک نور پردازی کاملا مدرن شکل گرفته است که این نوار مدولار با LED Osram که استاندارد IP67 Full Spectrum را نیز دارد طیف نوری را برای ایجاد شرایطی که منجر به رشد ویژه گیاه می شود را ساطر می کند.درابور این محصول قابلیت plug-and-play را نیز برای این چراغ فراهم کرده است.

Summary
ترند های نورپردازی در سال 2024
Article Name
ترند های نورپردازی در سال 2024
Description
شما را باترند های نورپردازی در سال 2024 آشنا خواهیم کرد . زیرا این ترند ها علاوه بر کاهش مصرف ، افزایش بهره وری را نیز به همراه دارد.
Author
Publisher Name
دکتر لایت