09137939879

انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محبط

انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط

نکاتی در انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط

همواره یکی از سوالات مهمی که در ذهن خریدار یا کارفرما در مورد خرید و انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط وجود دارد ، این است که کدام وات (محدوده توان مصرفی)  یا به زبان عامیانه کدام اندازه (سایز) از پروژکتور را باید تهیه کند تا آن انتظاری که دارد را برآورده و مقدار روشنایی مورد نیازش را تامین کند. در اینجا اولین موردی که حتما مطرح می شود دانستن آن است که محیط شما چند متر مربع بوده تا بتوانید تخمینی از نوع پروژکتوری که بهترین راندمان را به شما می دهد را ، داشته باشید . پس از آن که اندازه محیط خود را به شکل حدودی به دست آوردید .

محیط سر باز  یا سر پوشیده

باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا محیط شما رو باز (مانند پارک ها ، فضای ورودی ویلا ها ، حیاط خانه، استادیوم ، بیلبورد ها ) می باشد یا سر بسته است (مانند سوله ها ، کارگاه ها ، مراکز تجاری ، شرکت ها ) چون این مورد در پخش نور تاثیر بسزایی دارد و باید به آن توجه ویژه ای داشت. مورد دیگر نیز میزان مصرف برق هر پروژکتور است به آن دلیل که یه خصوص در فضا های وسیع شما احتیاج به تعداد بالایی از پروژکتور ها دارید و این مورد سبب می شود که میزان مصرف برق شما افزایش یابد و از نظر هزینه ، عدد زیادی را پرداخت کنید . ما در شرکت ” دکتر لایت ” طراح و تولید کننده انواع پروژکتور ها در سایز های و وات های گوناگون هستیم و بهترین محصولات را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

بررسی موارد کلی پیش از انتخاب چراغ پروژکتور

ماژول ال ای دی پروژکتور

در ادامه به چند نکته کوتاه ولی بسیار مهم می پردازیم که شما با در نظر گرفتنشان ، بدون توجه به آن که برای چه محیطی قصد خرید دارید ، می توانید یک پروژکتور با کیفیت را خریداری کرده و از آن به مناسب ترین و مطلوب ترین شکل ممکن از انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط، استفاده کنید.

خرید چراغ های پروژکتور ال ای دی

در مورد نکاتی که پیش از خرید باید در نظر بگیرید نوع چراغ یا منبع روشنایی موجود در هر پروژکتور ، اصلی ترین مورد است. در حال حاضر بیشترین تکنولوژی مورد استفاده، چراغ های ال ای دی می باشد که هم نور خوبی را منتشر می کنند و هم از نظر طول عمر که زمانی بالغ بر 50,000 ساعت دارند که بسیار بیشتر از لامپ‌های معمولی است و نیاز به تعویض مکرر لامپ را کاهش می‌دهد. در فاکتور میزان مصرف برق نیز ، پروژکتورهای LED مصرف برق کمتری نسبت به لامپ ‌های سنتی دارند و در نتیجه هزینه‌های انرژی را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. . آنها در برابر ضربه و لرزش مقاومت بیشتری دارند و در شرایط مختلف محیطی به‌خوبی کار می‌کنند.

انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط

گارانتی و ضمانت داشتن پروژکتور ها

موردی که در انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط، غالبا از آن صرف نظر می شود مسئله ی گارانتی و خدمات پس از فروش محصول است ، که با توجه ضعف ها و نکات منفی که در فرآیند کاری وارد کنندگان و حتی تولید کنندگان داخلی وجود دارد که در بسیاری از موارد ضمانت ، اصلا داده نشده است یا در صورت داشتن آن ، به خوبی به آن عمل نمی کنند و زیر بار تعهدات خود نمی روند. داشتن گارانتی و ضمانت قدرتمند برای هر پروژکتور نشان دهنده آن است که از جنس مطلوب و با کیفیتی را خریداری کرده اید ، زیرا شرکت سازنده یا مونتاژی به عدم خرابی محصول خود در بازه زمانی بلند مدت اطمینان داشته و در صورت بروز هر گونه حادثه پیش بینی نشده ، آمادگی تعویض یا تعمیر پروژکتور را دارد. دکتر لایت برای تمام چراغ های پروژکتور خود در وات های گوناگون ضمانت نامه صادر نموده و از این مورد جز تولید کنندگانی می باشد که پشتیبانی کاملی پس از فروش محصول را به تمام مشتریان خود عرضه می دارد.

دانستن شار نور ( بر اساس واحد لومن ) پروژکتور

دانستن شار نوری در انتخاب پروژکتور

“شار نور”  میزان نور تولید شده توسط یک منبع نوری در هر ثانیه را مشخص می‌کند. این پارامتر، مقدار نوری که (در اینجا می خواهیم برای  چراغ پروژکتور توضیح دهیم) در یک فضای معین و مشخص ساطع می‌شود را اندازه‌گیری کرده و به ما نشان می‌دهد که چه میزان از روشنایی را می‌توان از یک پروژکتور انتظار داشت. هرچه مقدار لومن بیشتر باشد، مقدار نوری که داریم بیشتر است.

شار نوری برای محیط وسیع

نکته جالب توجه در انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط ، انتخاب پروژکتور مناسب برای مکان‌های مختلف بستگی به لومن مورد نیاز در آن محیط دارد. برای مثال، در فضاهای باز و بزرگ مانند پارکینگ‌ها، استادیوم‌ها، و باغ‌ها، نیاز به پروژکتورهایی با شاری نور بالا وجود دارد تا فضا به‌خوبی روشن شده و دید کافی برای افراد فراهم گردد.

شار نوری مورد نیاز محیط کوچک اما در فضاهای کوچک‌تر مانند محیط‌های مسکونی یا دفاتر کاری، پروژکتورهایی با شدت نور متوسط کافی هستند، زیرا نور شدید ممکن است باعث خستگی چشم و عدم راحتی شود.

علاوه بر این، نوع کاربری و شرایط نوری محیط نیز در انتخاب پروژکتور مهم است. برای محیط‌های با نور طبیعی کمتر، پروژکتورهایی با شار نور بیشتر مناسب‌تر هستند تا بتوانند جایگزین نور طبیعی شوند. بنابراین، توجه به این مولفه در انتخاب پروژکتور بسیار مهم است تا بهینه‌ترین نورپردازی را برای هر فضا فراهم کنید.

پروژکتور برای محیط های گوناگون

در جدول زیر سعی شده است که به بیشتر مکان های پر استفاده را توسط بیشتر مردم عادی و یا طراحان فضا های روشنایی اشاره شود و با در نظر گرفتن پارامتر های مهم مانند سر باز یا سر پوشیده بودن ، وات پروژکتور ، تعداد حداقل و حداکثر پروژکتور و توضیحی مختصر در مورد نوع محیط ، برای شما آورده شده است.

انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط

این جدول بسته به نوع و شرایط نورپردازی محیط قابل تغییر است. برای انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط در فضاهای سرپوشیده به دلیل وجود سقف و بازتاب نور، ممکن است به وات کمتری نیاز باشد. در فضاهای باز به دلیل عدم وجود سقف و بازتاب کمتر، پروژکتورهای قوی‌تر و تعداد بیشتری لازم است.

Summary
انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط
Article Name
انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط
Description
همواره یکی از سوالات مهمی که در ذهن خریدار یا کارفرما در مورد خرید و انتخاب پروژکتور با توجه به اندازه محیط ، وجود دارد ، این است که کدام وات (محدوده توان مصرفی) یا به زبان عامیانه کدام اندازه (سایز) از پروژکتور را باید تهیه کند تا آن انتظاری که دارد را برآورده و مقدار روشنایی مورد نیازش را تامین بنماید
Author
Publisher Name
دکتر لایت